wał kułakowy

h2ojustaddwater.com

Temat: lokomotywy elektryczne i EZT-opis działania
...wyższych napięciach obsługa takiego nastawnika jest niebezpieczna, a sam nastawnik-bardzo duży. Sterowanie bezpośrednie stosuje się raczej w pojazdach komunikacji miejskiej oraz lokomotywach przemysłowych, o napięciu pracy do 800V. b)sterowanie pośrednie-w tym układzie wszystkie zmiany w obwodzie głównym odbywają się za pomocą styczników, które zasilane są przez niskie napięcia (zwykle 24V lub 110V). Pracą styczników steruje wał kułakowy napędzany przez nastawnik w kabinie (system niesamoczynny) lub przekaźnik samoczynnego rozruchu (system samoczynny). Zaletą tego systemu jest bezpieczeństwo pracy obsługi oraz możliwość sterowania wielokrotnego (poprzez niskie napięcie podane na połączone obwody sterownicze, które wywołuje identyczne zmiany w obwodach głównych lokomotyw lub jednostek), wadą natomiast-niebezpieczeństwo awarii stycznika oraz...
Źródło: forumkolejowe.netmark.pl/viewtopic.php?t=598



Temat: Modernizacje EN57
...(elektrycznej) ta modernizacja kibla i 14WE nie różni się praktycznie niczym (bo wstawienie kamer zamiast lusterek bocznych i takich tam bajerów, to nic ciekawego). To, co ma 14WE, a nie ma ta moderna dla PKP PR (z droższych rzeczy), to 1. Całkowicie nowe pudło 2. Klima Reszta jest taka sama jak w EN57-1920 (w większości, bo pulpit też nowy dali, ale co to jest dodanie nowego nastawnika...). Z lepszych rzeczy, ta modernizacja ma nowy całkowicie wał kułakowy, nie wiemy o jego zmianie w przypadku 14WE< wiemy o jego elektronicznym sterowaniu - cokolwiek to oznacza. 14WE kostowały 9mln, ta moderna 2mln. Czy warto było do tego stopnia upiększać EN57, żeby zrobić z nich 14WE - wg mnie - niezbyt. Jak widać, wystarczyło zmienić czoło i wnętrze (całkowicie) żeby kibel przybrał nowoczesny wygląd. Dodanie klimy kosztowałoby już stosunkowo niewiele.
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=595


Temat: Warszawska Kolej Dojazdowa
Aha dzięki a wiesz może dlaczego en95 jeździ na dwóch patykach Gdyż pobiera z sieci zbyt duży prąd, aby była możliwy był rozruch tylko z jednym pantografem. A co do nastawnika. Pozycje istotnie, są tak samo opisane jak w EN57 (i tak samo przetok załącza stycznik liniowy, a wał kułakowy resztę pozycji), ale czy to samo się pod nimi kryje elektrycznie, to już mi trudno powiedzieć . Na wale tez jest tyle samo pozycji co w EN57 (bodajże 18). Inne napięcie w sieci i inna masa pojazdu, to i pewnie wartości rezystorów są inne .
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=571


Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2009
a) boją się jezdzić na N2 (tak ogólnie) I to jest dość ciekawe. W SKM 3-miasto spotkałem się z taką rozmową między maszynistami: - czy widziałeś ostatnio Zenka? - którego - no tego co na N1 jeździ tylko... Tam nikt nie patrzy, od razu równoległa - wał kułakowy pracuje sobie sam, tylko boczników używaja na dłuższych odcinkach. Wczoraj miałem okazję jechać wieczornym piętrusem do Siedlec. EU07 ma dużo korzystniejszą charaktyerystykę od EN57 w zakresie wyższych prędkości. Tam, gdzie potrzeba częstych rozruchów i są małe prędkości EU07 moze przegrać, ale powyżej - wygrywa. I tak na moim odcinku z ciekawości zmierzyłem dokładny czas przejazdu (rano cięzko to robi,...
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=6029


Temat: Różnice EN 57 a EW 58
Czyli oczywiście znowu wybrano gorsze rozwiązanie, bo tańsze. A jak jest z rozruchem, czy też jest wał kułakowy i dwie pozycje przyśpieszenia tak jak w EN 57?
Źródło: transportszynowy.ndl.pl/forum/viewtopic.php?t=279


Temat: EW 60 rozruch
ile czasu maksymalnie maszynista może jechać na poz. przetok? i jak wygląda sytuacja (W/W) z pozycją R? Na poz. P zamyka stycznik liniowy ( wał kułakowy nie rusza) i jest to jazda oporowa. Podczas standardowego rozruchu na tej pozycji jedzie się maksymalnie 2-3 sek. Natomiast przy manewrach używa się tej pozycji nieco dłużej ale z takim wyczuciem aby nie przegrzać oporów rozruchowych. Czas jazdy na oporach po przejściu na poz. S sygnalizuje lampka na pulpicie, (to samo po przejściu na poz R) i jest on zróżnicowany dla każdego EZT. Gdy lampka zgaśnie oznacza osiągnięcie pozycji...
Źródło: transportszynowy.ndl.pl/forum/viewtopic.php?t=316


Temat: : PR Katowice: zaproszenie na spotkanie 5 stycznia
...najlepszy o czym wszyscy wiemy, ale faktycznie jest to kwestia nie do przeskoczenia na przestrzeni roku czy dwóch. Niestety składy EN57 zawsze się psuły i psuć się będą. Jest to konstrukcja dość awaryjna. Przy modernizacjach niezawodność może podnieść jedynie całkowita zmiana systemu sterowania na mikroprocesorowe. Do tego muszą być niezawodne sprężarki i przetwornice. Dotychczasowe modernizacje pozostawiały sterowanie poprzez opory i wał kułakowy. Natomiast spotkanie z dyrektorem PR zaliczyć należy na ogromny plus. Nieważne o jakiej porze dnia czy nocy, optymizmem napawa fakt, że wogóle jest. Czy takie spotkanie było wogóle do pomyślenia za poprzedniego dyrektora? Od czegoś trzeba zacząć, a nowemu dyrektorowi dać szansę. Należy oczekiwać, że to spotkanie nie będzie jedynym, a pora kolejnych będzie bardziej przystępna.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=9162


Temat: Nowe wagony dla metra
Trudno porównywać wagon metra i tramwaj, choćby z powodu odmienności przepisów, regulujących te dwa środki transportu. Metro z tego co pamiętam bardziej podchodzi pod przepisy kolejowe. Jeśli chodzi o wagony serii 81 to rozruch realizowany jest poprzez wał kułakowy, sterowany elektropneumatycznie (lub podobnie bez udziału pneumatyki), a to rozwiązanie też raczej nie jest spotykane w tramwajach typowo miejskich. Moim zdaniem trudno porównywać wagon metra i tramwaj jeśli mówimy o pojazdach spotykanych na naszych torach (to ważne, bo na Świecie występują te pojazdy w różnych konfiguracjach).
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=162


Temat: Knot Gniota Kichą pogania - czyli kolejna MSTS-owa Bzdoora
...Prosty jak w mordę dał, długi na 10 km w idealnie płaskim terenie, żadnych wzniesień. Obiekt testowy - kible. Czyli EZT wyprodukowane przez kolegę Trojana i przez kolegę Andrzeja. Metoda testów - bardzo prosta: zmierzenie przyspieszenia od 0 do 100 km/h - jak w samochodach. Założenia: stoimy, hamulce spuszczone, dajemy po garach - czyli nastawnik od razu na 100% - że niby bocznik III i pozwalamy działać automatycznemu rozruchowi, czyli PSR na II pozycji i wał kułakowy owala całą robotę. Cel testów: sprawdzenie wpływu mocy i układu wagonów w EZT na kichy MSTS-a. Pomiar odbywał się za pomocą stopera w zegarku. A oto wyniki: Kible Trojana, czyli ra jako ENG, s i rb jako WAG 1. EN57: raENG(580kW)+sWAG+rbWAG - do przodu 1 min 10 sek, do tyłu (z przedniej kabiny of course) zaczyna szarpać i nie chce dobrze przyspieszać. 2. EN71: raENG(580kW)+sWAG+sWAG+rbWAG - do przodu 1 min 53 sek, do tyłu (z...
Źródło: forum.magik.biz/viewtopic.php?t=4518


Temat: : Opolskie chce kupić używane EZT i je remontować
...EZT AKM! Wiem, że kosztuje 5,5 mln złotych, ale praktyzcnie mamy nowy pociąg z nieporównywalnym komfortem jazdy, dwa razy większym przyspieszeniem (asynchrony), rekuperacyjnym hamowaniem, układem antypoślizgowym (brak podkuć kół), mikroprocesorową diagnostyką i V = 120 km/h, osiaganym po 50 sekundach od startu. I do tego już namawiamy władze UM - i namawiać będziemy. Modernizacja do archaicznego standu SPOT (rozruch oporowy, wał kułakowy/szarpanie/duże zużycie przekładni silnikowych, małe przyspieszenie, brak nawiewu) - to pudrowanie trupa - bez sensu. Choć ja akurat SPOT-y lubię, gdyż jeździ się nimi o wiele ciszej (zmodernizowane wózki i podwójne szyby), ale nie taki stand wyznacza obecne potrzeby składów regionalnych i aglo. "Oszczędności" na modernie będę niedomiennie uważał za wyrzucanie forsy w błoto. To mają być składy...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=8489


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kamila1.pev.pl