walery rzewuski

h2ojustaddwater.com

Temat: Wiszniewski Ludwik (1847-1899) [linia sanocka]
W 1891 roku dr Ludwik Wiszniewski był właścicielem parcel nr 3 i 5 przy ul. Krupniczej w Krakowie. Dom "pod Matką Boską" to dom nr 5 zbudowany w 1889 r. według projektu Karola Zaremby, a dom nr 3 zbudowano w 1906 r. Numery te miały stary numer konskrypcyjny 16, tzn. była to wcześniej jedna działka, na której z czasem zbudowano dwa domy. W tym miejscu miał swą pierwszą pracownię fotograficzną Walery Rzewuski, który to budynek przejął po nim sam mistrz Jan Matejko. W 1906 roku dr Jerzy Wiszniewski - syn Ludwika - adjunkt sądowy, mieszkał Krupnicza 3 (rozdz.I s. 226), ale właścicielem tego domu był już Maurycy Waldmann (rozdz. VIII s. 23). Dr Jerzy, Antoni Wiszniewski był właścicielem domu Krupnicza nr 5 (rozdz. VIII s. 23). W 1925 r. dom nr 5 dalej należał do Jerzego Antoniego 2 imion. W 1925 r. wdowa po Ludwiku Aleksandra z Kwiatkowskich...
Źródło: genealogia.okiem.pl/forum/viewtopic.php?t=11506



Temat: TEATR jak oddech...
Helena Modrzejewska w roli Ofelii w tragedii Hamlet Williama Szekspira, fot. Walery Rzewuski, Kraków, [1867]. APKr, Zbiór fotograficzny, sygn. A I/422.
Źródło: wkrystynajanda.net/forum/viewtopic.php?t=83819


Temat: Towarzystwo Opieki nad Weteranami 1831 r. w Krakowie
Członkowie władz Towarzystwa w latach 1882-1906 Kalikst bar. Horoch Marceli Jawornicki Ksawery bar. Konopka prof. Erard Ciechowski Fortunat Gralewski Antoni Kłobukowski Jan Kosz Dr Władysław Markiewicz Edmund Różycki Walery Rzewuski Hieronim Salomoński Konrad Ściborowski Władysław Ściborowski Adolf Siedlecki Adolf Tetmajer Kornel Chwalibóg Józef hr. Męciński Władysław Fischer Henryk Schwarz Maciej Fox Kazimierz Langie Jan Skirliński Franciszek Slęk Witalis Szpakowski Konstanty Wiszniewski Józef Mazarek Jan Geisler Hipolit Filochowski Stanisław Biesiadecki Edmund Klemensowicz Józef Popowski Jan Skirski Władysław Niewiarowski Czesław...
Źródło: genealogia.okiem.pl/forum/viewtopic.php?t=5239


Temat: Historia Fotografii
...że w tym okresie fotografowie warszawscy utrzymywali stały kontakt z fotografami francuskimi; dotyczył on przede wszystkim najnowszej technologii. Od fotografii zakładowej do fotografii artystycznej (lata 60. XIX w.- 1918) Wydarzenia związane z powstaniem styczniowym 1863 r. oraz manifestacje bezpośrednio poprzedzające je, były impulsem do powstania fotografii politycznej rozumianej jako forma agitacji, a nawet walki politycznej (K.Beyer, Walery Rzewuski, i in.). Rozwijała się przede wszystkim fotografia kolodionowa, a najważniejsze zakłady fotograficzne powstawały w dalszym Warszawie. Ważnym zakładowym fotografem warszawskim był Jan Mieczkowski (konkurujący z Beyerem), działający od 1847 roku, wybitny portrecista, nagradzany na licznych salonach fotograficznych w Europie i Azji. Do nowych ośrodków, w których rozwijała się fotografia zakładowa należał już...
Źródło: forum.stpf-sandomierz.pl/viewtopic.php?t=11


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kamila1.pev.pl