walter christie

h2ojustaddwater.com

Temat: "Mała Armia" a BWP 2000
...poligonie doświadczalnym BWP200 waży 28 ton i napędzany jest silnikiem S12K o mocy ponad 700 koni mechanicznych Piotr R. Frankowski 09-11-2005, ostatnia aktualizacja 09-11-2005 14:50 Od wynalezienia broni pancernej toczy się dyskusja na temat idealnego podwozia dla pojazdów bojowych. Gąsienice sprawdzają się w ciężkich warunkach, a koła zyskują przewagę podczas jazdy po drogach utwardzonych. Co jest lepsze? Przed II wojną światową Amerykanin Walter Christie pracował nad tworzeniem szybkobieżnych czołgów zdolnych do poruszania się i na gąsienicach, i na kołach. Choć władze amerykańskie nie wykazywały zainteresowania pojazdami, które zamiast grubego pancerza do samoobrony wykorzystywały zwrotność i ruchliwość, to jednak zainteresowały się tymi konstrukcjami władze sowieckie. Przed II wojną światową na bazie podwozi typu Christie stworzono typoszereg czołgów...
Źródło: militarium.net/forum/viewtopic.php?t=752



Temat: QUIZ historyczny - cz. II
To jest chyba ten gość od wojny, strzelania i czołgów a właściwie gąsienic.... Ale aż tak szczegółowo jak autor pytania by chciał to chyba nie jestem w stanie odpowiedzieć, ale coś tam spróbuję, może to zupełnie nie ten trop a może kogoś chociaż naprowadzę: Moim zdaniem jest to Walter Christie i wydaje mi się, że jego auto w którym próbował napęd na przednią oś nazywało się od jego nazwiska i choć pierwsze próby miał prawdopodobnie w USA to to zdjęcie pochodzi raczej z Francji z początku ubiegłego wieku, ale nie wiem z którego roku, strzelam w 1907.
Źródło: f1ultra.pl/forum/viewtopic.php?t=8600


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kamila1.pev.pl